Zobrazení:30 Autor:Editor webu Čas publikování: 2020-07-29 Původ:Stránky
Ochrana před vysokou teplotou výfukových plynů je jedním z ochranných opatření vzduchového tepelného čerpadla.Při provozu jednotky tepelného čerpadla bude z určitých důvodů výstupní teplota plynu kompresoru překračovat normální hodnotu, což nejen zvýší spotřebu kompresoru, ale také způsobí, že mazací olej bude koksovat s horším výkonem, což má vliv na normální provoz kompresoru.
Když je teplota výfukových plynů kompresoru tepelného čerpadla se vzduchovým zdrojem SPRSUN příliš vysoká, na ovládacím panelu se zobrazí chybový kód Er05, který uživateli připomene, že systém je abnormální a je třeba jej včas řešit.
Vysoká teplota výfukových plynů zahrnuje především následující případy: vysoká teplota vratného vzduchu, velký topný výkon motoru, vysoký kompresní poměr, vysoký kondenzační tlak a nevhodný výběr chladiva.
Teplota vratného plynu je relativní k teplotě odpařování.Aby se zabránilo návratu kapaliny, vratné plynové potrubí obecně vyžaduje přehřátí 20℃.Pokud není dobrá tepelná izolace vratného potrubí, přehřátí bude mnohem více než 20℃.Čím vyšší je teplota vratného plynu, tím vyšší je teplota sání válce a teplota výfuku.Když se teplota vratného plynu zvýší o 1℃, teplota výfukových plynů se zvýší o 1~1,3℃.
U kompresoru chlazeného zpětným vzduchem se pára chladiva ohřívá motorem, když proudí dutinou motoru, a teplota sání válce se opět zvýší.Kapacita generování tepla motoru je ovlivněna výkonem a účinností, zatímco spotřeba energie úzce souvisí s výstupním objemem, objemovou účinností, pracovními podmínkami a třecím odporem.
Čím vyšší je kompresní poměr, tím vyšší je teplota výfukových plynů.Snížení kompresního poměru může výrazně snížit teplotu výfukových plynů, včetně zvýšení sacího tlaku a snížení výfukového tlaku.Sací tlak je určen odpařovacím tlakem a odporem sacího potrubí.Zvýšením teploty odpařování lze účinně zvýšit sací tlak a rychle se sníží kompresní poměr, čímž se sníží teplota výstupního plynu.Mezi další důvody patří zpětná expanze, směšování plynů, nárůst teploty kompresoru, typ chladiva a tak dále.
Obecně, když teplota chladicího oleje dosáhne 177 ℃dojde ke štěpení a karbonizaci.Teplota na výstupu z výfukového ventilu kompresoru je však 28-42℃ vyšší než u výfukového potrubí.Proto by teplota výfukových plynů měla být řízena pod 135℃.Pokud je teplota výfukových plynů příliš vysoká, může dojít ke karbonizaci a znehodnocení mazacího oleje a snížení mazacího výkonu.Teplota výfukových plynů také ovlivňuje viskozitu maziva.Pokud je teplota výfukových plynů příliš vysoká, sníží se viskozita mazacího oleje a není snadné vytvořit dostatečně pevný olejový film, což má za následek špatné mazání, zrychlení opotřebení a zvýšení spotřeby energie.Kromě toho tenký olejový film sníží vnitřní těsnicí účinek kompresoru.
U vysokotlakého komorového kompresoru má výfuk funkci chlazení motoru.Vysoká teplota výfukových plynů může být způsobena vyšší provozní frekvencí kompresoru a vyšší spotřebou energie nebo menším průtokem chladiva a špatným chladicím účinkem motoru.Kromě toho se také zvýší nerentabilní spotřeba energie způsobená špatným mazáním při vysoké teplotě, zlepší se produkce tepla a sníží se odvod tepla.V takovém začarovaném kruhu bude teplota vinutí motoru nadále stoupat a je snadné poškodit motor vestavěnou ochranou nebo dokonce poškodit smaltovanou izolační vrstvu vodiče.
Pokud teplota dosáhne bodu tání těsnicího materiálu, způsobí trvalé poškození spirály kompresoru, ložiska pohonu a vnitřního těsnění.
Níže je uveden seznam důvodů vysoké teploty výfukových plynů v kompresoru tepelného čerpadla vzduchového zdroje.Snad vám to pomůže.
1. Je méně chladiva.
2. Otvor expanzního ventilu je malý a expanzní ventil je poškozený.
3. Sušicí filtr chladicího systému je ucpaný.
4. Teplota vypařování je příliš nízká.
5. Kvalita chladiva není dobrá, smíšené se vzduchem nebo vodou;pokud je tam voda, zablokování expanzního ventilu ledem také způsobí vysokou teplotu vratného plynu.
6. Kondenzační efekt není dobrý a do expanzního ventilu se vrací velké množství plynného chladiva, což také způsobí vysokou teplotu vratného plynu.
7. Poškození ložisek kompresoru, které má za následek mechanické tření, vysokou teplotu sání, přehřívání motoru a tím i vysokou teplotu výfukových plynů.
2023-12-01
2022-01-07
2021-10-30
2016-08-19